Aby ocenić stronę www i aplikację

Aby ocenić stronę www i aplikację

Strony www i aplikacje należą do najbardziej popularnych produktów cyfrowych. Nie zawsze są one w stu procentach użyteczne dla internautów. Tę sytuację można zmienić, ale wcześniej trzeba poznać obszary wymagające poprawy. W tym celu niezbędny jest audyt UX.

Na czym on polega?

Audyt UX to inaczej badanie użyteczności. Audyt UX wyjątkowo często jest dokonywany na zlecenie właścicieli sklepów internetowych. Obszarów, których mogą dotyczyć badania UX jest co najmniej kilka. W przypadku badania UX wykonywanego dla strony sklepu online bardzo często jest ono dokonywane pod kątem sprawdzenie struktury głównej strony e-sklepu.

Badania UX wykonywane są przez niezależnych ekspertów. Badania UX wykonują różne podmioty, ale najlepiej i najdokładniej przeprowadzi je agencja UX. Na zakończenia badania agencja UX przygotuje raport, w którym zostaną wykazane wszystkie nieprawidłowości i sposoby ich usunięcia.

Dlaczego warto wykonać audyt użyteczności?

Analiza UX dostarcza właścicielowi strony www czy aplikacji wielu istotnych informacji o ich strukturze. W razie stwierdzenia błędów analiza UX wskaże jak je usunąć. Dzięki temu strona czy aplikacja będą zdecydowanie bardziej użyteczne. A to oznacza, że będzie z ich korzystać o wiele więcej osób. Analiza UX właścicielom produktów przynosi wymierne korzyści finansowe.

Wyniki, które zostaną uzyskane podczas audytu UX powinny zostać wykorzystane w celu ulepszenia aplikacji bądź strony www. Jest to jeden ze efektownych sposobów na zwiększenie sprzedaży i zbudowanie pozytywnego wizerunku marki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *