O audytach użyteczności słów kilka

O audytach użyteczności słów kilka

Strony internetowe powinny być tak zbudowane, aby odpowiadały oczekiwaniom i przyzwyczajeniom internautów. Posiadanie takiej strony jest szczególnie ważne w przypadku firm działających na rynku e-commerce. W szczególności dotyczy to e-sklepów. Odpowiedzi na pytanie czy strona wymaga zmian udzielić może jedynie audyt UX.

Czy audyt może dotyczyć tylko stron www?

Zlecając audyt UX, każdy właściciel strony www dowie się, czy jego strona jest przyjazna dla użytkowników. Audyt UX wykonują niezależni eksperci, których zatrudnia profesjonalna agencja UX. Agencja UX, która otrzyma zlecenie na wykonanie badania UX zajmie się wszystkimi elementami składającymi się na daną stronę www, także tymi znajdującymi się poza główną stroną. Badanie UX, które wykona agencja UX służy wykryciu ewentualnych błędów znajdujących się na stronie. Wskazane zostaną także sposoby ich skutecznego usunięcia. Badania UX służą więc jednemu celowi: ułatwieniu korzystania ze strony www.

Nie tylko dla stron www

Plusem jest to, że agencja UX wykonuje badania użyteczności nie tylko stron internetowych. Analiza UX może zostać wykonana również dla aplikacji mobilnych. Analiza UX może zostać przeprowadzona różnymi metodami. Wiele agencji, aby dokonać analiza UX wybiera heurystykę Nielsena & Molicha.

Audyt UX jest badaniem bardzo wszechstronnym. Dzięki niemu uda się wykryć nawet niewielkie błędy na stronie www czy w aplikacji mobilnej. Informacji o tym jakie to są błędy i jak je poprawić, dostarczy raport przygotowany po zakończeniu audytu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *