Jedne produkty cyfrowe ? strony www, aplikacje ? przynoszą swoim właścicielom spodziewane efekty, inne wręcz przeciwnie. Dlaczego dany produkt cyfrowy jest nieefektywny można sprawdzić zlecając audyt UX.
Czym jest ten audyt?
Audyt UX to popularne określenie dla audyty użyteczności. Przeprowadzając audyt UX można wykryć błędy, które zawiera dana aplikacja czy strona www. Wykonywanie tego typu bada zajmuje się profesjonalna agencja UX.
Agencja UX podejmuje się wykonania audytu aplikacji czy strony internetowej dla wszystkich, którym zależy na tym, aby ich produkty były przyjazne, atrakcyjne i łatwe w korzystaniu. Badania UX wyjątkowo często są zlecane przez właścicieli sklepów internetowych.
Raport końcowy jest bardzo przydatny
Badania UX, których wykonania podjęła się profesjonalna agencja UX zawsze kończą się przygotowaniem bardzo szczegółowego raportu. Analiza UX dokładnie wskaże wszystkie obszary, w których występują nieprawidłowości. Analiza UX wskaże także sposoby na ich usunięcie. Analiza UX jest przeprowadzana przez niezależnych ekspertów. Warto jeszcze tylko dodać, że badania UX mogą zostać wykonane różnymi metodami. Większość agencji UX wykorzystuje heurystykę Nielsena & Molicha. Jest ona złożona z dziesięciu zasad. Podczas badania może zostać wykorzystana także metodyka wędrówki poznawczej oraz lista kontrolna.
Wykonanie audytu UX to najlepszy sposób na poznanie i usunięcie błędów, które może zawierać aplikacja lub strona internetowa. Audyt użyteczności najczęściej wykonywany jest na zlecenie e-sklepów.